Het korte antwoord is heel makkelijk.
Ga naar je website en pas daar je prijzen aan.
Weet je niet met hoeveel? Doe dan nu meteen maar 10% of liever nog 20.
En ja; ik denk inderdaad dat je altijd je prijzen moet vermelden op je website. Zo weten je potentiële klanten direct waar ze aan moeten denken qua prijs als ze je inhuren en weet jij dat als je een discovery call met ze hebt, dat ze ook je prijzen kennen. Daar voorkom je ook dat “Oh…. ik wist niet dat dat de prijs was” moment mee. Scheelt jou – en je klant – onnodige tijd.
Maar daar hadden we het niet over. Want je moet natuurlijk ook je huidige klanten ervan op de hoogte brengen. Maar hoe pak je dat aan? Want tegen de tijd dat ze weer bij je komen met een nieuwe opdracht of jij ze een (maandelijkse) factuur gaat sturen waar ineens een ander bedrag op staat – da’s niks.
Dus wat je doet is een nette, zakelijke en vriendelijke e mail opstellen waarin je schrijft dat je je prijzen gaat verhogen. En nee, je hoeft daarbij niet uit te leggen waarom! Extra netjes is het als je je klanten een bepaalde periode de mogelijkheid geeft om nog tegen je oude tarieven in te boeken, zodat mochten ze nog iets op stapel hebben staan, dat ze daarvoor niet ineens meer geld voor kwijt zijn.