Soms kom je wel eens klanten tegen die twijfelen om alleen social media gaan gebruiken in plaats van ook nog een website. Dan moet je direct alarm slaan! š²
Hier geef ik je 5 redenen die je kan delen met je klanten om hen te laten weten waarom het zo belangrijk is om wel een website te hebben!
Eigendom en Controle
Een website is eigendom van je klant zelf. Zij hebben hier dus de controle. Terwijl social media platforms zelf eigenaar zijn – en dus ook alle controle hebben. Want tja, als Mr. Zuckenberg morgen de stekker eruit trekt – hoe bereik je dan nog je klanten?
āBranding
Op een website kan je veel meer werken aan een consistente branding. je bent dan niet afhankelijk van de het unieke design en de functionaliteiten van een social media platform.
āFunctionaliteit
Websites kunnen veel meer verschillende functies hebben dan social media. Wat dacht je van e-commerce (webshops), het genereren van nieuwe leads en klanten portalen? Al dit soort functionaliteiten zijn niet altijd beschikbaar op social media platformen.
āAnalytics
Websites leveren veel meer data op om je verkeer te meten, te zien hoe het gaat met conversies en het gedrag van je bezoekers. Tuurlijk, sommige social media platforms geven een tipje van de sluier van deze data ook weg, maar het zal nooit zo gedetailleerd zijn als wat je op je eigen website aan info kan vinden.
āGeloofwaardigheid
Het hebben van een website daagt bij aan de geloofwaardigheid van je bedrijf. Het draagt bij aan vertrouwen dat mensen hebben in je bedrijf. Dat geld zeker niet voor alle social media.