Irritant, overbodig en zitten in de weg. Zomaar een paar dingen die mensen vaak benoemen als het over opt-ins gaat.
Zonde, want als je ze goed toepast zijn ze goud waardš .
Je moet alleen zorgen dat ze interessant genoeg zijn voor je klanten om de toegang tot hun inbox te krijgen (en das nie makkelluk).
Wat maakt een opt-in goed?
š Zorg dat je waarde weggeeft.
Niet teveel zodat ze je niet meer nodig hebben, niet te weinig – want Google is een ieders beste vriend – maar zoveel waarde dat mensen denken: āIs dit ECHT gratis?ā
š Weet wat je klant nodig heeft
Stel dat jij altijd websites maakt voor ondernemers in de fitness en sport branche. Dat zijn je lievelings klanten en daar wil je er nog veel meer van. Vraag hen dan waar ze tegenaan liepen bij het (laten) maken van hun eerste website. Welke vragen ze hadden. Wat ze liever eerder hadden willen weten. En gebruik hun antwoorden bij het maken van je freebie.
š Hou ze simpel; niet teveel toeters en bellen, maar kort & clean
Focusssssss; je kan de problemen van je klant niet met 1 e-book oplossen. Moet je ook niet proberen. Focus je op 1 doel en verwoord dat helder
š Follow-up
Stop niet al je liefde in dat ene e-book of die ene freebie, maar geef je welkomstmail en alle nieuwsbrieven die volgen net zoveel aandacht en liefde mee. Echte aandacht resoneert.