Ik weet ook wel: fouten maken is menselijk en zo, maar als het gaat om de branding van je bedrijf, dan heb ik toch liever dat je deze fouten niet maakt.
Vandaag wil ik de top 5 branding blunders met je delen die ik mensen steeds weer zie maken. Zodat jij het niet hoeft te doen!
Merk inconsistent?
Inconsistentie in branding kan leiden tot verwarring en een gebrek aan herkenning bij klanten. Niet met kleurtjes en lettertypes pielen dus 😉. Of je verleiden door “die ene mooie kleurncombi” die je zag.
Doe je eigen ding!
Het lijkt misschien een goed idee om je te laten inspireren door de branding van je concurrenten, maar geloof me: het maakt je merk onorigineel en onopvallend… Niet doen dus.
Ontwerpramp alarm!
Je visuele identiteit is de eerste indruk van je merk. Als het lijkt alsof een kleuter het in elkaar heeft geflanst (of als je zelf gaat zitten pielen in canva), dan kun je die potentiële klanten wel vast uitzwaaien. Professioneel benaderen loont.
Waar is de persoonlijkheid?
Een merk zonder persoonlijkheid is als een feest zonder DJ – saai en niemand wil blijven. Wees niet dat merk dat mensen vergeten voordat ze zelfs maar op de terug-naar-zoekresultaten-knop drukken.
Katsjing!
Focus niet teveel op alleen maar verkopen-verkopen-verkopen. Want als je vergeet je te richten op het bouwen van een sterk en het verbinding maken met je publiek, dan kan dit je reputatie en geloofwaardigheid schaden.