ZO. DIE WEBSITE STAAT LIVE.

Hoe nu verder?

giphy

Schreeuw ‘t van de daken

Zo. Dat ei is gelegd. Je website is live! Het belangrijkste wat je nu kunt doen, is om traffic naar je website te genereren. Want meer traffic zorgt ervoor dat Google je website sneller kan indexeren en heeft ook direct effect op je SEO ranking. Een aantal dingen die je kan doen om ervoor te zorgen dat iedereen van het bestaan van je nieuwe website weet:

  • Email-lijst – Als je al een nieuwsbrief hebt, stuur dan zeker een bericht naar iedereen dat je nieuwe website live staat en vergeet daarbij niet te vertellen wat je voor hun bedrijf kunt betekenen. Nog geen nieuwsbrief? Je kunt met Mailchimp gratis nieuwsbrieven versturen tot 2000 abonnees. Mijn lievelingsprogramma om nieuwsbrieven te versturen is Active Campaign.
  • Social Media – gebruik je netwerk op social media, je familie of de mensen met wie je werkt om ervoor te zorgen dat iedereen weet dat je online bent. Het zal je nog verbazen hoeveel mensen je post zien als die gedeeld en geliked wordt. Enne… gebruik ALLE social platforms die je hebt: instagram, facebook, LinkedIn. Overal posten. beangstigd dat je een beetje? Het hoeft niet allemaal tegelijk 😀 als je het maar wel overal laat weten!
  • Mond op Mond reclame – dit is zonder twijfel de beste manier van marketing. Dus als jij net zo enthousiast bent over je nieuwe website als wij, schreeuw het van de daken! Vertel iedereen over je nieuwe website. In de rij bij de bakker, op het schoolplein of op een verjaardag. En vraag wat ze ervan vinden. En gebruik die feedback om je website te verbeteren. 
reviews

Vraag om referenties

Online reviews zijn belangrijker dan ooit. We hebben allemaal wel eens dat nieuwe restaurant ge-googled en gekeken naar het aantal sterren, toch? Je kan op heel veel verschillende manieren reviews verzamelen, maar dit zijn een aantal manieren die ik aanraad:

Linkedin of Google Review – het mooie aan deze twee vormen van reviews is dat iedereen ze kent en ook op dezelfde manier waardeert. Want hoe fijn testimonials op je website ook zijn, iedereen weet dat je deze ook zelf zou kunnen verzinnen. En dat idee willen we de wereld uit helpen. Een LinkedIn review kan je zelf niet aanpassen, en een screenshot daarvan staat prachtig op je website, kijk maar.

Social Proof – Je ziet het de laatste tijd steeds vaker. Screenshots van comments op je laatste post of van een DM. Ook een uitstekende manier om reviews weer te geven want ook hier geldt; what you see is what you get. En die screenshot van dat whats-app berichtje van je klant mag je ook gewoon gebruiken. Wel even vragen, en dan lekker op je website zetten. 

En vergeet niet, ook als klanten tijdens het proces prettige feedback aan je geven, verzamel die dan vast zodat je ze straks allemaal kan gebruiken. 

 

giphy

Hou het spannend

Als je website al eventjes live staat zijn er een aantal dingen die we je aanraden om de boel een beetje spannend en vernieuwend te houden. Zeker als je een website hebt waar bezoekers terugkomen. 

Wat je bijvoorbeeld kan doen:

Afbeeldingen vervangen – We zouden je aanraden om een keer of 3 per jaar je afbeeldingen te vervangen. Als je website bijvoorbeeld een foto bovenaan de homepage heeft, dan is het echt belangrijk om die af en toe te vervangen. Want een terugkerende bezoeker ziet dan ook dat je de tijd neemt om je website bij te houden. Dat laat zien dat jij dat belangrijk vindt en geeft voor je gebruiker weer aan dat ze er zeker van kunnen zijn dat ze de meest recente informatie op je website kunnen vinden. 

Kleuren of Layout aanpassen – Als je website al langer dan een jaar online staat dan is het zeer aan te raden om er een beetje vers bloed doorheen te laten stromen. Dat kan je bijvoorbeeld doen door de kleuren van je menu aan te passen of alleen al door wat nieuwe beelden of grafische elementen toe te voegen. Want een site die regelmatig vernieuwd wordt is een van de beste manieren om bezoekers terug te laten keren. Elke keer weer voor iets nieuws. 

Actuele informatie – Als je openingstijden veranderen of je misschien een aanpassing maakt in je diensten, zorg er dan voor dat je dit ook op je website aanpast! Niks zo irritant als een website waar niet de goede informatie op staat. 

giphy 1

Dood of Levend

Gooogle kijkt naar een website op grofweg twee manieren: dood of levend. Een levende website is er een die regelmatig (terugkerende) bezoekers heeft, goed up to date wordt gehouden en waar bijvoorbeeld af en toe nieuwe content of blogs op worden geplaatst. Een dode website is een site die niet wordt bijgehouden of bewerkt en dit kan dramatische gevolgen hebben voor je SEO.

Hier zijn een aantal dingen die je kan doen om je website levend te houden:

Blogs schrijven – Ik weet het, deze heb je vaker gehoord. En het is een flinke effort om dit vol te houden – maar de resultaten mogen er ook zijn. Websites met blogposts erop hebben gemiddeld 30 to 40% meer bezoekers dan hun concurrenten. Google is gek op blogpost en pakt deze soms sneller op dan gewone webpages. Als jij goede, tijdloze content kan maken die echt waarde geeft voor je klanten, dan blijft dat zich terugbetalen in traffic op je website. En we weten allemaal: hoe meer traffic, hoe meer conversie. En schroom niet om je blog elke keer te noemen op social media om je online presence te vergroten en zo ook het verkeer naar je website te verhogen. 

Nieuwe Pagina’s maken – Naast dat je je afbeeldingen en grafische elementen af en toe moet updaten, is het ook goed om om de zoveel tijd nieuwe pagina’s te creeren. Nieuwe dienst die je wilt aanbieden – op je website zetten! Krijg je regelmatig dezelfde vragen? Vul je FAQ aan of maak er een aparte pagina voor. 

Tekst Update – Als je diensten of producten veranderen, dan moet je vaak ook kleine aanpassingen doen in de tekst. Doe dit ook vooral. Zelfs een paar woorden aanpassen kan aan Google kenbaar maken dat je website levend is!

protection

Bescherm je website!

Wist je dat meer dan 50% van al het verkeer op het internet spammers, bots, malware en hackers zijn. En ja, die komen soms ook langs die website van jou. Als je niet al besloten hebt om ons in te schakelen om je website te beschermen dan raden we je zeer aan om dat alsnog te doen. Het is nu eemaal een feit dat websites met grote regelmaat gehackt worden. En vaak niet eens met een bijzondere reden, behalve dan dat je bedrijf er enorm veel last van kan krijgen.

Maar tegelijkertijd is het ook zo dat je je daar heel goed tegen kan beschermen. Want ik kan je een ding met zekerheid zeggen; als je geen aandacht besteed aan de veiligheid van je website, dan is het een kwestie van tijd voordat je gehackt wordt of een andere veiligheidsissue krijgt. 

Onze onderhoudscontracten zorgen ervoor dat jij (en wij ook 😉) ‘s nachts rustig kunnen slapen en dat je website goed beveiligd is. Hieronder lees je meer over de mogelijkheden. 

Nog even over die reviews…..

Als jij een fijne ervaring hebt gehad bij het creeren van je nieuwe website, dan horen we daar heel graag meer over. Niet alleen wij worden er blij van, maar het helpt ons ook enorm om aan potentiële toekomstige klanten te laten zien.