Mijn favoriete business tools

Dit zijn mijn favoriete tools die ik dagelijks gebruik voor het runnen van mijn business.

Heads up: deze pagina bevat affiliate links. Als jij op een link klikt en een tool koopt, krijg ik misschien een kleine bonus, zonder extra kosten voor jou. Ik noem hier alleen de tools die ik dagelijks gebruik en die ik helemaal te gek vindt!

⚙️ Plenda

Ik gebruik bijna alleen maar digitale tools, maar ben nog steeds fan van good-old-paper. Nu zijn er stikveel planners op de markt die allemaal iets anders beloven: structuur, dankbaarheid, manifesteren, geld of geluk.

Maar ik wil gewoon een planner om te plannen. Om dagelijkse en wekelijkse lijstjes te maken, kwartaal planningen en projecten in te maken. Zonder poespas en met een duidelijk overzicht. Ik zou niet meer zonder kunnen. Tenzij….. ze misschien een digitale versie van de Plenda maken, dan wil ik het er wel over hebben. Misschien.
>> Bekijk ‘m hier

⚙️ Loom

Geniale applicatie waarmee je heel makkelijk een screenrecording maakt waarbij je iets uit kan leggen aan je klanten of team. Neemt automatisch op met beeld en geluid als je dat wilt. Even linkje doorsturen en klaar.
>> Loom

 

⚙️ Calendly

Klanten en cursisten kunnen met Calendly direct in mijn agenda een afspraak plannen op de tijden die ik daarvoor vrij maak. Ze krijgen automatisch een zoomlinkje en als het zover is hoef ik alleen maar op “Start Meeting” te klikken. Bespaart eindeloos veel mails.
>> Calendly

 

⚙️ WordPress

Dit is mijn absolute nummer 1 als het op het maken van website aankomt. En geloof me, ik heb het allemaal geprobeerd. Wix, SquareSpace en Shopify. Geen van allen kan tippen aan de mogelijkheden van WordPress.
>> WordPress (Zelf leren hoe je met WordPress een professionele website bouwt? Klik hier.)

⚙️ Divi

Divi is al jarenlang het enige WordPress thema dat ik ooit gebruik. Het is zo veelzijdig dat geen enkele website die ik er mee maak, lijkt op een andere. Soms omschrijf ik het als een blank canvas waar je eigenlijk alles mee kan. En dan heb ik het nog niet eens over de honderden gratis templates die erbij zitten om te gebruiken.
>> Divi theme

⚙️ Active Campaign

Dit is het programma waarmee je razendsnel (en op een hele visuele manier) een funnel voor je gratis weggever hebt gemaakt. Je kunt je doelgroepen ook heel makkelijk segmenteren of bepaalde mails sturen nadat ze een actie hebben gedaan. Ik heb bewust niet gekozen voor de Nederlandse versie (MailBlue). Soms wil ik namelijk iets waarvan ik niet zeker weet of het mogelijk is. En dan is het een stuk makkelijker een antwoord Googlen met de Engelse termen 😊
>> Active Campaign

 

⚙️ Trello

Trello is hetgeen dat orde aanbrengt in de chaos van mijn creatieve brein. De plek waar ik al mijn ideeen dump, waar ik samenwerk met mijn team, waarin we processen maken en takenlijsten afvinden. Ik zou niet meer zonder kunnen.
>> Trello

 

⚙️ Canva

Ok ok inkoppertje. Maar wie kan er nou nog zonder Canva om prachtige presentaties te maken of leuke visuals voor je socials. Wel de betaalde versie nemen hoor, scheelt enorm veel tijd omdat je al je kleuren en fonts gewoon kan inladen zonder ze elke keer te hoeven opzoeken. Uitkomst!
>> Canva

 

⚙️ Stock fotografie

En dan bedoel ik niet van die rare foto’s waarop mensen met gebleekte tanden elkaar de hand schudden. Nee, echt mooie en unieke fotos die je gratis kunt gebruiken. Mijn favoriete plekken hiervoor zijn Unsplash, Pexels & Pixabay.

 

En dan heb ik het nog niet eens over mijn favoriete tools die ik gebruik voor mijn webinars. Zal ik dat lijstje nog eens een andere keer maken?

Dingen die je op je website wilt, maar (nog) niet nodig hebt

Het is heel makkelijk om je te laten meeslepen als je een nieuwe website aan het maken bent.

Want vaak is de drang om allerlei features toe te voegen heel sterk. Omdat je ze ergens gezien hebt, voor de zekerheid en soms ook omdat je ze nodig hebt. Maar hoe maak je nou het onderscheid hiertussen?

Hoe schrijf je een goede call to action?

Wist je ook dat jij kan kiezen hoe mensen je website beleven? Dat wanneer jij goed nadenkt over de manier waarop je bezoekers je website gebruiken, ze je dan gewoon volgen? Ook richting je CTA.

Wat lettertypes & sneakers met elkaar te maken hebben

Niet echt veel natuurlijk, behalve dat ik veel meer lettertypes 🔡 dan sneakers 👟 bezit. En ik heb behoorlijk wat sneakers 😜.

Het doet dan ook altijd een beetje pijn als ik zie dat mensen teveel lettertypes of verschillende stylen gebruiken op hun website. Enne…. nee, je bent echt niet de enige. Iedereen doet dat.

En das jammer, want er zijn een paar simpele trucs om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde font-fouten maakt als de rest.