Ben je een beetje aan het twijfelen of je je prijzen voor webdesign moet verhogen?
Misschien ben je bang dat je niet meer genoeg klanten krijgt? Of dat je te duur wordt ten opzichte van andere designers? Of misschien denk je wel dat je helemaal nog niet ervaren genoeg bent om hogere prijzen te vragen?
Welke reden het ook voor je is: vandaag wil ik even stilstaan bij een hele hoop redenen om te stoppen met twijfelen en vandaag nog die prijzen op je website te verhogen.Ā
De eerste (en deze zag je wel aankomen denk ik) is dat je zonder twijfel ook betere klanten gaan aantrekken.
Klanten die snappen dat een goede website niet gemaakt kan worden voor ā¬750.
Daarmee bedoel ik niet dat mensen met meer geld šµbeter zijn (of een betere website verdienen). Maar wel dat de klanten die bereid zijn meer te betalen ook de waarde van je dienst voor hun bedrijf beter kunnen inschatten. Ze hebben er voor gespaard of zijn al een paar jaar bezig met hun business en kunnen zich nu gewoon betere kwaliteit dienstverlening veroorloven.
Ook nemen ze jouw kennis en ervaring niet voor lief, maar betalen er met liefde voor omdat ze weten wat ze er zelf aan hebben. Want eerlijk is eerlijk, tegenwoordig kan hun buurjongetje van 12 ook een website in een weekend maken met de visual builders die er nu zijn. Ze kiezen niet alleen voor iemand die letterlijk een website kan bouwen. Ze kiezen voor iemand met kennis van UX, online marketing, SEO etc.
Bijkomend voordeel: als je je prijzen verhoogd ben je niet meer aantrekkelijk voor die klanten bij wie prijs de enige doorslaggevende factor is.
En dus kan je afscheid nemen van de klanten die voor een duppie op de eerste rij willen zitten en steeds wat extra vragen wat niet binnen de afspraken viel.Ā
En weet je wat nog een lekker extraatje is van je prijzen verhogen? Het motiveert enorm om je eigen skills te verbeteren. Want je moet immers wel kunnen leveren wat je vraagt! Zo motiveer je jezelf ook om een betere webdesigner te worden.Ā
Je hoeft ook geen klanten meer aan te nemen die niet van je lievelings soort zijn. Want met hogere prijzen heb je minder klanten nodig om lekker te blijven verdienen en dus kan je alleen ja zeggen tegen diegene die je ook echt graag wilt hebben.Ā
En je bent ook nog eens minder tijd kwijt – tijd die je allemaal aan je business kan besteden. eindelijk die cursus over website optimalisatie afronden of bijleren over branding. Werken aan je eigen doelen of nieuwe producten die je wilt uitbrengen.Ā
Oh en dan nog even: het gevoel wanneer iemand voor het eerst tegen je nieuwe tarieven boekt – dat is een echte confidence boost!
Doei doei imposter syndrome!
Dusā¦. ik weet niet wat je nog tegenhoudt om je prijzen te verhogen, maar als je na het lezen van al deze voordelen nog steeds twijfelt, dan weet ik het ook niet meerā¦. š