Hoe je ervoor zorgt dat je bezoekers op die KOOP knop drukken….

Vandaag wilde ik het even met je hebben over een van de belangrijkste onderdelen van je mails en website, de Call to Action (CTA). Dit is een fancy klinkende tekst voor de “koop nu” knoppen. 

Je wilt dat je bezoeker actie onderneemt toch?

Ze moeten iets gaan doen met je mail of op je website. Bijvoorbeeld op “koop nu” klikken of je weggever downloaden. Zo komen ze er ook achter wat jouw tips waard zijn.

Vaak worstelen mijn klanten hiermee. Want hoe creëer je nou die urgentie zodat je klanten niet zeggen; “Ik kijk morgen nog wel even…”

Want wat jij wilt is ze juist vooruit helpen. Vandaag en niet morgen. 

Dus. Wat moet je doen om die ijzersterke CTA’s te schrijven en je bezoeker in actie krijgen?

Belangrijk is dat je CTA altijd in ieder geval deze twee onderdelen bevat:

  • De actie die ze moeten doen. Benoem dit heel concreet en gebruik de gebiedende wijs. Dus bijvoorbeeld: “Beluister hier mijn meditatie…” of “Download hier je checklist…”
  • Benoem het resultaat dat het oplevert als iemand actie onderneemt. What’s in it for them? Wat levert het je bezoeker op. Dus bijvoorbeeld: ….ontdek 3 manieren om lekker in slaap te vallen of …. start vandaag nog met sporten.

Wil je een CTA die niemand kan weerstaan? Zorg dat beide onderdelen erin zitten en het is “kat in ‘t bakkie”🐱. 

Bekijk je eigen website en e mails nog eens goed. Bevatten ze beide onderdelen? Hoe kan je ze nog sterker maken? 

Een vraag die ik dan heel vaak krijg: ‘Maar zo krijg ik toch een ellenlange button? Dan kan je de tekst eromheen plaatsen, bijvoorbeeld zo:

Beluister hier mijn meest gedownloade meditatie en leer hoe je in 5 minuten kunt mediteren zonder te oefenen. 

Enfin, je begrijpt me wel. Zet ’m op. Jij kan dit. 

Twijfel je nog of je CTA’s er lekker bij staan? Stuur me even een berichtje en dan kijk ik graag met je mee.

Dingen die je op je website wilt, maar (nog) niet nodig hebt

Het is heel makkelijk om je te laten meeslepen als je een nieuwe website aan het maken bent.

Want vaak is de drang om allerlei features toe te voegen heel sterk. Omdat je ze ergens gezien hebt, voor de zekerheid en soms ook omdat je ze nodig hebt. Maar hoe maak je nou het onderscheid hiertussen?

Hoe schrijf je een goede call to action?

Wist je ook dat jij kan kiezen hoe mensen je website beleven? Dat wanneer jij goed nadenkt over de manier waarop je bezoekers je website gebruiken, ze je dan gewoon volgen? Ook richting je CTA.

Wat lettertypes & sneakers met elkaar te maken hebben

Niet echt veel natuurlijk, behalve dat ik veel meer lettertypes 🔡 dan sneakers 👟 bezit. En ik heb behoorlijk wat sneakers 😜.

Het doet dan ook altijd een beetje pijn als ik zie dat mensen teveel lettertypes of verschillende stylen gebruiken op hun website. Enne…. nee, je bent echt niet de enige. Iedereen doet dat.

En das jammer, want er zijn een paar simpele trucs om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde font-fouten maakt als de rest.