Vraag: Heeft jouw bedrijf een duidelijke “WHY”?
Ik ben altijd gek geweest op deze quote van Simon Sinek: “People don’t buy what you do; they buy why you do it. And what you do simply proves what you believe.” Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet. En wat je doet bewijst alleen maar dat waar je in gelooft. Hij heeft trouwens ook een te gekke video op You Tube over je “why”. Zeker even opzoeken als je die niet al kent.
Het ontdekken van je “why” is vergelijkbaar met het instellen van je GPS voor de reis van je bedrijf. Het geeft richting in alles wat je doet (of denkt dat je zou willen doen). Weet je niet wat je “why” is of twijfel je nog?
Met deze 4 stappen kan je het doel van je bedrijf achterhalen.
De Poolster 🌠:
Je “why” is het licht dat je reis begeleid, je ultime bestemming. Het houd je gemotiveerd en voedt je passie – zelfs als de weg een beetje hobbelig wordt.
Leg de puzzel 🧩:
Denk eens na over waar je echt enthousiast van wordt. Welke problemen wil je oplossen? Hoe kan je bedrijf bijdragen aan een betere wereld?
Wie horen er bij jouw club? 🙌:
Je “why” moet goed resoneren bij de mensen die je het liefst wil helpen, je lievelingsklanten. Bouw een community die dezelfde passies en waarden heeft als jij.
Droom groot, begin klein 🌈:
Wees niet bang om groot te dromen, maar begin met doelen die goed haalbaar zijn. Elke stap brengt je dichter bij je “why.”.