Twijfel je om samen te werken met een webdesigner vanwege veelvoorkomende misvattingen? Tijd om even te kijken welke van die misvattingen nou kloppen, en welke gewoon bullshit zijn.
Mythe 1: “Een professionele webdesigner is te duur!”
Feit: Oké, het is waar dat goed design gewoon geld kost. Maar vaak vergeten we de waarde die een profi designer biedt voor dat geld. Ze hebben de vaardigheden en expertise om jouw visie tot leven te brengen en een professionele uitstraling te geven aan je merk. Het is een investering die zich terugbetaald met betere resultaten en klanten die jou serieus nemen.
Mythe 2: “Ik kan het zelf wel doen, ik heb geen webdesigner nodig.”
Feit: Sure, je kunt waarschijnlijk zelf iets in elkaar flansen met behulp van online tools, maar er is een groot verschil tussen amateuristisch en professioneel design. Een webdesigner heeft de kennis en ervaring om de juiste boodschap over te brengen en de gewenste reactie van je doelgroep op te roepen. Vertrouw op de experts en laat je merk stralen.
Mythe 3: “Designers zijn moeilijk om mee te werken en luisteren niet goed naar de input van de klant.”
Feit: Tuurlijk, er zijn vast designers die in dit stereotype passen, maar de meeste professionals zijn vastberaden om samen met hun klanten een design te maken dat aan hun behoeftes voldoet en hun verwachtingen overschrijdt. Ze nemen de tijd om te luisteren naar de input en feedback van de klanten en gebruiken dat weer om zich te laten sturen in het design proces.
Mythe 4: “Het ontwerpproces duurt lang en werkt vertragend.”
Feit: Het is waar dat kwalitatief design tijd kost, maar een professionele ontwerper werkt efficiënt en volgens een gestructureerd proces. Door heldere communicatie en het stellen van realistische deadlines kan het ontwerpproces gewoon worden geïntegreerd in je projectplanning. Het is vaker een kwestie van op tijd beginnen.
Mythe 5: “Webdesigners willen vooral iets maken wat er mooi uitziet.”
Feit: Uhm….. dit kan niet verder verwijderd zijn van de waarheid. Een goeie designer weet dat functionaliteit & esthetiek hand in hand gaan. Ze willen er zeker van zijn dat je website er niet alleen prachtig uitziet, maar ook gewoon keiharde knaken op gaat leveren.