Een lovende review is niet altijd goed bruikbaar…

Je was helemaal in je sas. je had eindelijk de moed gevonden om je klanten om een review te vragen en hebt die prominent op je website gezet. Maar nou gebeurd er nog niks….. 🤔 De reviews staan vol met lovende woorden over jou, je product en dienst, maar niemand lijkt er echt op aan te slaan.

Waarom dat is? Ga ik je vertellen!

Maar al te vaak als naar een review wordt gevraagd is dat exact wat er wordt gevraagd. “Wil je misschien een review voor mij schrijven?” De mensen die het dan doen schrijven hoe getalenteerd je bent en hoe gezellig het is om met je samen te werken. Ze schrijven dat “ze er zoveel aan gehad hebben”. Te gek dat ze de tijd heben genomen om te schrijven, maar hier kan je dus precies niks mee.

Je moet je klanten een beetje helpen bij het schrijven van een review. Want als jij de goeie vragen stelt, dan krijg je ook de antwoorden op de vragen waar je potentiele nieuwe klanten ook mee rondlopen.

Vraag ze niet zozeer naar hun ervaring, maar vooral naar de route die ze hebben afgelegd. Waar stonden ze voor jullie samen gingen werken? En waar staan ze nu? Wat betekent dit verschil voor hen? Als je dit soort vragen stelt (tip: gebruik er een formuliertje voor!) krijg je hele andere antwoorden.

De situatie die je klanten omschrijven aan de start van je samenwerking is vaak een grote bron van herkenning voor anderen die met jou willen gaan samenwerken. De omschrijving van wat jullie samenwerking voor ze gedaan heeft is vaak veel waardevoller dan de loze tekst: “Ik heb er zoveel aan gehad en we hebben zo fijn samengewerkt”. Voel je het verschil?

Zorg er dus voor dat je in ieder geval de volgende vragen stelt als je een goede review wilt krijgen:

1) Hoe zou je je situatie/omzet/mindset omschrijven voordat wij gingen samenwerken?

2) Wat is het voornaamste dat je geleerd hebt van onze samenwerking?

3) Hoe zou je je huidige situatie omschrijven?

Met bovenstaande vragen als basis heb je een strak plan om echt goeie reviews op je website te krijgen. Waar wel nieuwe klanten op aan gaan. ⚡️

Dingen die je op je website wilt, maar (nog) niet nodig hebt

Het is heel makkelijk om je te laten meeslepen als je een nieuwe website aan het maken bent.

Want vaak is de drang om allerlei features toe te voegen heel sterk. Omdat je ze ergens gezien hebt, voor de zekerheid en soms ook omdat je ze nodig hebt. Maar hoe maak je nou het onderscheid hiertussen?

Hoe schrijf je een goede call to action?

Wist je ook dat jij kan kiezen hoe mensen je website beleven? Dat wanneer jij goed nadenkt over de manier waarop je bezoekers je website gebruiken, ze je dan gewoon volgen? Ook richting je CTA.

Wat lettertypes & sneakers met elkaar te maken hebben

Niet echt veel natuurlijk, behalve dat ik veel meer lettertypes 🔡 dan sneakers 👟 bezit. En ik heb behoorlijk wat sneakers 😜.

Het doet dan ook altijd een beetje pijn als ik zie dat mensen teveel lettertypes of verschillende stylen gebruiken op hun website. Enne…. nee, je bent echt niet de enige. Iedereen doet dat.

En das jammer, want er zijn een paar simpele trucs om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde font-fouten maakt als de rest.