Een lijstje met heerlijke websites om je te inspireren

Ik kwam vandaag een lijstje tegen met websites die ik bewaard heb omdat ze me altijd inspireren bij het bouwen van nieuwe sites. En ik dacht; dat vind jij misschien ook wel leuk!

Voorbeeld 1: https://jennakutcher.com/   

Ik vind bijna alles mooi hier, maar vooral het design. Er zitten extreem veel CTA’s (moeilijke afkorting voor call-to-action of gewoon “koop-knop”) op de homepage maar toch voelt het niet alsof je gedwongen wordt ergens op te klikken. Dat kom ik niet vaak tegen en ik vind dit dan ook echt goed gemaakt. En die kleuren dan 🙌 Maar goed, das natuurlijk heel persoonlijk 🙃.

Voorbeeld 2: https://jasminestar.com/

Ik vind dit een goed voorbeeld van een website waarbij de persoon ook het merk is. De wat en waarom zijn duidelijk en je hebt meteen op de bovenste helft van de site (above the fold zoals dat in vakjargon heet) een goeie CTA. Ook de freebies die net iets lager staan zijn meteen interessant en dragen vast goed bij aan het opbouwen van haar email lijst 😀

Voorbeeld 3: https://getcoleman.com/

Heel eerlijk; dit voorbeeld gebruik ik heel vaak. Ik vind het zo goed gedaan! Zo simpel, maar toch aantrekkelijk en bovendien grappig. Sleep maar eens met die balk onderin….

Voorbeeld 4: https://www.findjoy.com/

Mooi kleurgebruik; alsof je inderdaad meteen vrolijkheid gevonden hebt – zoals de URL al suggereert. Ondertussen is het gewoon een blog over ‘saaie’ onderwerpen zoals financiële zaken en tips om te sparen.

Voorbeeld 5: https://atolla.co/

Direct na het openenen van deze website is de expert status vastgesteld. De logo’s onderin, duidelijke tagline en wisselende beelden in de slider. Ik heb geen behoefte aan een gepersonaliseerd huidserum, maar zou ‘m nu toch bijna bestellen.

Lekker he zo even wat inspiratie? Heb je leuke features gezien die je ook wel op je eigen website zou willen hebben?

Dingen die je op je website wilt, maar (nog) niet nodig hebt

Het is heel makkelijk om je te laten meeslepen als je een nieuwe website aan het maken bent.

Want vaak is de drang om allerlei features toe te voegen heel sterk. Omdat je ze ergens gezien hebt, voor de zekerheid en soms ook omdat je ze nodig hebt. Maar hoe maak je nou het onderscheid hiertussen?

Hoe schrijf je een goede call to action?

Wist je ook dat jij kan kiezen hoe mensen je website beleven? Dat wanneer jij goed nadenkt over de manier waarop je bezoekers je website gebruiken, ze je dan gewoon volgen? Ook richting je CTA.

Wat lettertypes & sneakers met elkaar te maken hebben

Niet echt veel natuurlijk, behalve dat ik veel meer lettertypes 🔡 dan sneakers 👟 bezit. En ik heb behoorlijk wat sneakers 😜.

Het doet dan ook altijd een beetje pijn als ik zie dat mensen teveel lettertypes of verschillende stylen gebruiken op hun website. Enne…. nee, je bent echt niet de enige. Iedereen doet dat.

En das jammer, want er zijn een paar simpele trucs om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde font-fouten maakt als de rest.