Weet je wat een van de belangrijkste redenen is dat je nog niet genoeg klanten hebt voor je webdesign business?Ā
Dat jij je kan je klanten nog niet uitgebreid genoeg kunt vertellen hoe jouw werk hen gaat helpen om hun doelen te halen. Je legt niet goed genoeg uit hoe je hun grootste ergernis of hobbel kan wegnemen met jouw webdesigns.Ā
Luisteren naar je potentiĆ«le klanten zorgt ervoor dat jij een aanbod hebt dat zo aantrekkelijk is dat ze niets anders kunnen dan ājaā zeggen.
En luisteren naar wat je klanten echt zeggen zorgt er ook nog eens voor dat ze zich gehoord voelen.
Klinkt wel wat leuker dan marktonderzoek toch?
Maar hoe krijg je dit dan voor elkaar? Ik deel dit advies altijd aan de webdesigners in mijn mentorship, maar vandaag ook aan jou.Ā
Het is eigenlijk reuze simpel.
1ļøā£Als eerste. Zoek contact met 3 (potentiĆ«le) klanten die precies in je omschrijving van ideale klant vallen.Ā
2ļøā£Plan een zoom call met hen en stel ze zoveel mogelijk vragen over de manieren waarop ze willen dat hun website voor ze gaat werken.
Welke zaken zouden ze willen automatiseren (Afspraken inboeken, offertes aanvragen ect)? Welke doelen hebben ze voor hun bedrijf?
>> Zorg dat je de gesprekken opneemt op Zoom (vraag wel altijd even toestemming aan je gesprekspartner).Ā
3ļøā£ Nu je de opnames van de 3 gesprekken hebt wil ik dat je ze gaat terugluisteren en op zoek gaat naar overeenkomsten.
Wat vragen je ideale klanten aan jou? Welke problemen willen ze dat jiun website oplost? Op welke manier willen ze groeien met hun bedrijf? Hoe kan een website bijdragen aan hun doelen?
Met de overeenkomsten die je ontdekt ga je aan de slag. Het zijn ingrediĆ«nten voor je marketing materialen, voor een freebie of voor een nieuwe insta post.Ā
Het mooie van deze aanpak is dat je direct met je ideale klanten in gesprek komt, zonder dat het een salesgesprek wordt.
En dat voelt toch vaak net wat lekkerder.
Laat je me weten welke overeenkomsten je tegen bent gekomen? Dan vergelijken we het met mijn uitkomsten ok?