Dit is DE manier om je klanten precies aan te bieden wat ze willen

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

Weet je wat een van de belangrijkste redenen is dat je nog niet genoeg klanten hebt voor je webdesign business?Ā 

Dat jij je kan je klanten nog niet uitgebreid genoeg kunt vertellen hoe jouw werk hen gaat helpen om hun doelen te halen. Je legt niet goed genoeg uit hoe je hun grootste ergernis of hobbel kan wegnemen met jouw webdesigns.Ā 

Luisteren naar je potentiĆ«le klanten zorgt ervoor dat jij een aanbod hebt dat zo aantrekkelijk is dat ze niets anders kunnen dan ā€œjaā€ zeggen.

En luisteren naar wat je klanten echt zeggen zorgt er ook nog eens voor dat ze zich gehoord voelen.

Klinkt wel wat leuker dan marktonderzoek toch?

Maar hoe krijg je dit dan voor elkaar? Ik deel dit advies altijd aan de webdesigners in mijn mentorship, maar vandaag ook aan jou.Ā 

Het is eigenlijk reuze simpel.

1ļøāƒ£Als eerste. Zoek contact met 3 (potentiĆ«le) klanten die precies in je omschrijving van ideale klant vallen.Ā 

2ļøāƒ£Plan een zoom call met hen en stel ze zoveel mogelijk vragen over de manieren waarop ze willen dat hun website voor ze gaat werken.

Welke zaken zouden ze willen automatiseren (Afspraken inboeken, offertes aanvragen ect)? Welke doelen hebben ze voor hun bedrijf?

>> Zorg dat je de gesprekken opneemt op Zoom (vraag wel altijd even toestemming aan je gesprekspartner).Ā 

3ļøāƒ£ Nu je de opnames van de 3 gesprekken hebt wil ik dat je ze gaat terugluisteren en op zoek gaat naar overeenkomsten.

Wat vragen je ideale klanten aan jou? Welke problemen willen ze dat jiun website oplost? Op welke manier willen ze groeien met hun bedrijf? Hoe kan een website bijdragen aan hun doelen?

Met de overeenkomsten die je ontdekt ga je aan de slag. Het zijn ingrediĆ«nten voor je marketing materialen, voor een freebie of voor een nieuwe insta post.Ā 

Het mooie van deze aanpak is dat je direct met je ideale klanten in gesprek komt, zonder dat het een salesgesprek wordt.

En dat voelt toch vaak net wat lekkerder.

Laat je me weten welke overeenkomsten je tegen bent gekomen? Dan vergelijken we het met mijn uitkomsten ok?

I WANT MORE

Wekelijks een gratis tip voor je webdesign business?

3 zakelijke lessen die ik wel eerder had willen leren

Als ik in een tijdsmachine kon springen en mezelf wat zakelijk advies zou kunnen geven, dan zou ik met deze drie dingen beginnen. Ken je waarde en vraag een prijs die daarbij past: Net als iedere beginnende designer heb ik lange tijd mijn skills ondergewaardeerd....

5 dingen die altijd op m’n bureau liggen

Welkom in mijn gezellige en kleurrijke kantoortje šŸŒˆ. Dit zijn 5 dingen die je altijd op mijn bureau ziet staan āš” Grote theepot + mok: Thee is mijn benzine en het eerste wat ik maak als ik op de studio aankom. En er gaat dan minstens 1 grote pot doorheen. En dan ben ik...

Gratisssshhh Goodie – Lead magnet Canva mockup

Heb jij een lead magnet (freebie) op je website die niet heel vaak gedownload wordt? Misschien komt dat wel doordat je niet aan je publiek hebt laten zien hoe waardevol het is wat je aanbiedt! Het is reuze belangrijk om - naast een goeie freebie - ook een kick-ass...