Want hoe weet je nou wat het goede moment is om te gaan investeren in jezelf of je bedrijf?
Mijn eerste antwoord is: het is eigenlijk bijna altijd een goed moment, want ik geloof dat alleen als je investeert in je eigen ontwikkeling en die van je bedrijf dat je kan groeien. Het gaat – ook al lijkt het soms wel zo op insta – echt niet allemaal vanzelf.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je een beslissing om in te stappen bij een business coach of een groep met gelijkgestemde web designers (haaiiiii Web Club 👋) niet zomaar eventjes neemt. En dus neem ik graag de top 3 van signalen met je door waaruit je kunt opmaken dat je klaar bent voor een volgende stap. Voor een next level in je business.
1️⃣ Je weet dondersgoed dat je mooi werk levert maar twijfelt soms of je klanten wel begrijpen waarom je iets doet.
Op een of andere manier zien klanten je nog niet als de echte web design expert en blijven ze vragen om uitleg of andere suggesties doen. En dat resulteert soms weer in van die eindeloze feedback mails. Of dat je een feedback document toegestuurd krijgt van 20 pagina’s voor een kleine website (helaas waargebeurd). je vindt het moeilijk om grenzen te stellen naar je klanten, wat wat als ze wegrennen of gaan rondbazuinen dat het niet fijn werken is met jou?
2️⃣ Je bent vaak eindeloos aan het backspacen als je klant voorstellen maakt.
Telkens twijfelen wat er nou wel en niet in moet komen te staan. Toch nog weer een keer downloaden als PDF om vervolgens je Canva doc weer te openen en nog een kleine aanpassing te doen.
3️⃣ Je vindt je vak fantastisch, laat jou maar lekker bouwen met je koptelefoon op.
Je ziet jezelf dit nog jaren doen. Dealen met klanten is echter een heel ander spel. Sterker nog, het is een vak apart. Van sommige krijg je echt grijze haren en er zitten ook pareltjes tussen waarvan je er nog wel 10 (of 20) zou willen hebben. Eigenlijk weet je nooit precies van te voren hoe het gaat uitpakken als je een samenwerking start.
Jezelf promoten, onderhandelen, administratie, niemand heeft je dáár op voorbereid. Hoe zorg je nou dat je de vrijheid hebt om je werk in te delen zoals jij dat wilt, de prijzen durft te vragen die je waard bent én tegelijkertijd de verwachtingen van opdrachtgevers overstijgt?
Als dit is hoe jij je nu voelt, geen zorgen! Iedere webdesigner worstelt met deze dingen. Maar je hoeft het niet allemaal alleen te doen.
Lijkt je dat wat? Laten we dan even bellen. Klik hier om een afspraak te plannen.