1ļøā£ Zorg ervoor dat je je analytics goed op orde hebt.
Zodat je weet waar je klanten vandaan komen en hoe mensen op je contactform terecht komen. Google analytics (voor zolang als het nog kan) goed instellen dus. Want op deze manier weet je precies waar je moet zijn om jezelf wat extra te promoten.
2ļøā£ Neem eens contact op met je oude klanten en stel ze de vrijblijvende vraag of er nog iets is waar je ze mee kan helpen, of dat zij misschien mensen kennen die wel een goede webdesigner kunnen gebruiken.
Ideaal is het als je deze boodschap ook nog kan vergezellen van een leuk nieuwtje (bijvoorbeeld als je een nieuwe website hebt of een leuke nieuwe freebie hebt gemaakt)
3ļøā£ Zoek samenwerkingen op met ondernemers die niet precies dezelfde diensten aanbieden als jij, maar die wel een publiek hebben dat overlapt met het jouwe.
Dat je dus je ideale klanten met hen deelt zeg maar. Misschien wil jij wel websites maken voor fotografen en kan je een fotograaf benaderen die een online programma heeft en wel een toffe masterclass over webdesign kan gebruiken.
4ļøā£ Noem je eigen website op alle ontwerpen die je maakt.
Je kan zelfs een fee om je credentials te verwijderen. Standaard opnemen in je welkomstpakket of overeenkomst met je klant.
5ļøā£ Pas op voor de valkuil om in je portfolio alles te willen laten zien dat je hebt gemaakt.
Kies alleen je beste werk en dat werk dat precies aansluit bij de klanten die jij het liefste wilt. De rest kan je gewoon weglaten. Ook is je portfolio niet de plek om je laatste technische snufjes te laten zien – focus je op het resultaat voor je klanten.