Het merk van je webdesign business is meer dan alleen je logo en kleuren. Het is ALLES. Het is je visie van de manier waarop je de levens van mensen veranderd, het zijn je waarden die jou er toe zetten om iedere dag weer je best te doen, het is je eigen stem en natuurlijk ook de visuals.
Dat is het verschil tussen merkstrategie en gewoon design. Strategie gaat veel dieper in op deze 4 essentiële elementen van een succesvol merk.
Visie
Dit is je WHY. Of zoals Simon Sinek zegt: “The compelling higher purpose that inspires us and acts as the source of all we do.” Je WHY moet meer zijn dan “geld verdienen”. Het is wat ervoor zorgt dat je vooruit blijft gaan in je business. Benieuwd naar de mijne? Stuur me een DM!
Waarden
Je bent niet met zomaar iedereen bevriend toch? Je raakt alleen bevriend met de mensen die op eenzelfde manier in het leven staan als jij. En dat geldt ook voor je lievelingsklanten. Zorg ervoor dat je de voor jou belangrijkste waarden heel duidelijk naar voren brengt zodat de mensen die zich erin herkennen ook met je willen werken.
Je stem
Stap niet in de valkuil dat je bedrijf alleen maar “professioneel” zou moeten zijn. Je business en je merk moeten een stem hebben die bij je past en direct je ideale klant aanspreekt.
Visuals
De visuele elementen van je merk moeten alle 4 de essentiële kenmerken van je merk laten zien. Dat is best lastig om te doen – en vaak de reden dat een ander dat beter voor je kan doen dan jij voor jezelf.