Uhm, wat is eigenlijk een websiteconversie? Nou, zo noem je het wanneer een gebruiker van je website iets doet wat je wilt. Een contactformulier invullen of iets kopen bijvoorbeeld. Elke zakelijke website is ontworpen om conversies te genereren.
En dat willen we allemaal toch, een goed converterende website? Is zoān beetje de reden dat we dat ding uberhaupt hebben dacht ik zo.
Maarrrrrrrrā¦. er zijn misschien wel een paar dingen op je site die voorkomen dat je conversies krijgt en ik wil je graag helpen om die te fixen!
Calls to action!
De gebruikers van je website hebben hele duidelijke call to actions nodig om te weten wat ze moeten doen. Zorg ervoor dat je gedurfde en heldere buttons maakt en wees creatief met de tekst. Het is leuker om te zien staan āZin om me te stalken?ā in plaats van āLees meer op de over mij paginaā als je begrijpt wat ik bedoelā¦
Hou je navigatie menu simpel.
Een kort navigatie menu is makkelijker en sneller voor mensen om te lezen. Als ze heel veel verschillende opties moeten afwegen, zijn bezoekers sneller weg op je website.
Saai is stom.
Yup, het uiterlijk is belangrijk als het op je website aankomt. Bezoekers maken in een split-second een beslissing of ze op de pagina willen blijven, en dat is volledig gebaseerd op hoe deze eruit ziet. Zorg er dus voor dat je site opvalt! Verander af en toe je hero image en kijk of het de conversie verhoogt (en wist je dat als je Divi gebruikt dat je HEUL makkelijk ook split testen kan aanmaken – dan kan je het helemaal goed meten). En vergeet niet: witruimte is je beste vriend – gebruik er genoeg van om je bezoekers te helpen bij het scrollen door de verschillende secties.