3 signalen waaruit je kan opmaken dat je toe bent aan een rebranding ⬆️
Resoneert dit bij je? Dan is het tijd om een rebranding te overwegen. Maar zorg er wel altijd voor dat je dit alleen doet met een strategische benadering en duidelijk doel voor ogen. Rebranden gewoon om te rebranden heeft niet zoveel zin. 😊
Een succesvolle rebrand vereist strategie en onderzoek om ervoor te zorgen dat deze in lijn blijft (of komt) met de doelen van je bedrijf en je doelgroep aanspreekt.
JE BIZ GROEIT
Je bedrijf is geëvolueerd of veranderd; als je bedrijf ingrijpende veranderingen (aanpassing in missie of waarden of een nieuw product- of serviceaanbod bijvoorbeeld) ondergaat, kan een rebranding nodig zijn om dit te weerspiegelen.
JE TREKT JE DROOMKLANT NIET (MEER) AAN
Het is tijd voor een rebranding als je merk niet meer resoneert met je doelgroep. Hoe je dat weet? Als de telefoon en de kassa niet meer rinkelen zoals vroeger dan is dat een helder signaal… 😉.
JE HEBT MERKSCHAAMTE (yup, dat is een ding)
Als je merkidentiteit er verouderd uitziet of niet langer de huidige ontwerptrends weerspiegelt, kan het tijd zijn om je branding bij te werken om relevant te blijven.