Ik weet dat het eng kan zijn om voor een “lievelingsklant” te kiezen en alleen aan hen te verkopen, maar geloof me, als je dat doet, wordt het runnen van een succesvolle biz zooooo veel makkelijker.
Als je een generalist bent, is het gemakkelijk voor mensen om je over het hoofd te zien, maar als je een expert bent op een specifiek gebied, word je een magneet voor die mensen 🧲
En daar komt nog eens bij dat wanneer je gefocust bent op het oplossen van een specifiek probleem voor een specifiek publiek, dat je hogere prijzen kunt vragen, wat altijd een GROTE WINST is natuurlijk.
Hier zijn de top 3 dingen die je moet weten over je lievelingsklant om gemakkelijk contact met ze te maken en aan hen te verkopen 😊
Hun demografische gegevens
Ik weet dat het saai en nutteloos lijkt, maar als je weet welke leeftijd, welk geslacht en hoeveel je ideale klant verdient, kun je erachter komen waar ze online rondhangen, wat super belangrijk is als het om marketing gaat.
Wat hun doelen en ambities zijn.
Als je eenmaal weet wat ze willen in het leven, kun je je content op maat maken om heel specifiek voor hen te zijn – en dat zal je helpen om op een betere manier in contact te komen met je lievelingsklant.
Welke problemen ze hebben.
Als je hun specifieke problemen kent, kun je oplossingen voor hen creëren in de vorm van diensten/producten. En als mensen het gevoel hebben dat een dienst speciaal voor hen is gemaakt, willen ze kopen!
Hoe duidelijk ben jij over je lievelingsklant?
Als je het gevoel hebt dat je wat meer duidelijkheid nodig hebt, download dan hier mijn gratis lievelingsklant-werkblad.